2008年12月10日 星期三

我渴望能見你一面

西蒙.波娃 Simone de Beauvoir(1908~1986)

我渴望能見你一面,
但請你記得,
我不會開口要求要見你。
這不是因為驕傲,
你知道我在你面前毫無驕傲可言,
而是因為,
唯有你也想見我的時候,
我們見面才有意義。


I'm so eager to see you again
But i wouldn't ask to see you
Not because i'm proud
In fact, in front of you
I cede all my pride
Yet only if you asked to see me
Our meeting would be meaningful to me
 
 
 
 
 
攝於北海道神宮
像機-LOMO
FILM-FUJIFLM 200 正沖負

沒有留言:

張貼留言